Habony Árpád ügyvédjével erősít a spanyol vonatgyárra is pályázó társaság
A Ganz-MaVag Europe jól be van kötve a kormányhoz és a NER ismert figuráihoz.
A Ganz-MaVag Europe jól be van kötve a kormányhoz és a NER ismert figuráihoz.
A változások a Dunakeszi Járműjavító tulajdonosát is érintik.
A társaság több szálon kötődik Mol-vezetőkhöz, illetve az olajcég egy 10%-os tulajdonosához.
Már a cégadatbázisban is látszódik, hogy az oroszok helyére a cégben eddig is érdekelt Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter ugrott be.
Az EU Oroszországgal szembeni újabb szankciós tervéről, benne az olajembargóról vitatkozott az unió és a magyar kormány; 35 évre Mészáros Lőrinc közelébe kerültek a gyorsforgalmi utak; elrajtolt Budapestről a Giro d'Italia. Ez a hvg.hu heti gazdasági összefoglalója.
Jelentős magyar állami hátszéllel sikerült beindítani az orosz Transzmasholding és Szalay-Bobrovniczky Kristóf közös egyiptomi vasútikocsi-üzletét. Továbbra sem látszik, a kormányszóvivő férje mit tesz hozzá az üzlethez azon kívül, hogy jóban van a magyar kormánnyal. A biznisz már 2020-ban összehozott 8 milliárd forint nyereséget, szóval biztos képes lesz kitermelni a belé tett kölcsönöket és kedvezményeket.
A kocsik tervezett élettartama 40 év, és akár sivatagi környezetben is működnek.
Az orosz kötődésű THM Hungary Invest Zrt. megveszi a vállalat 90 százalékát a magyar államtól.
Hiába, hogy éppen az 1300 vasúti kocsira szóló tender miatt próbálja orosz kézbe adni a kormány a járműjavítót, a Transzmaszholding közleménye már nem említi azt. Pedig Magyarország még hitelt is ad az üzlethez.
Az MNV további intézkedéseket tesz a Dunakeszi Járműjavító értékesítése érdekében – közölte a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő, de ezeknek a lépéseknek a részleteiről nem írtak semmit, az indoklásuk szerint azért, hogy sikeres legyen az ügylet.
A vonatgyártó Stadler a Dunakeszi Járműjavító Kft.-vel közösen gyártaná le a MÁV által rendelt emeletes vonatok utolsó tételét, egyúttal vételi ajánlatot is tenne a partner cégre.
Az eredeti terv szerint az orosz Transmashholding megvenné a Dunakeszi Járműjavítót, és a magyar céggel közösen gyártana 1300 vasúti kocsit az afrikai országnak. Eddig azonban csak két vasúti kocsi készült el, Oroszországban, amelyeket a magyar vasúti pályákon tesztelnek. Dunakeszi megvételéről semmi hír, pedig a második erre adott határidő is rövidesen lejár, viszont időközben bejelentkezett a cégért egy másik gyártó is.
Egy egymondatos kormányhatározat a csütörtök esti Magyar Közlönyben a rég lejárt június 30-áról november 29-ére változtatta azt a határidőt, ameddig meg kell kötni a megállapodást egy orosz vállalattal az állítólag 1300 vagonra szóló egyiptomi megrendelést elnyert Dunakeszi Járműjavító megvételéről. Vagyis tovább csúszik a sokak által vitatott ügylet.
További 21 motorvonatról írtak alá megállapodást, de még az is lehet, hogy Fehéroroszországban gyártják le őket.
Egy kormányhatározat verseny nélkül az orosz Transmashholdingot jelölte ki arra, hogy megvegye a Dunakeszi Járműjavítót, az üzlet azonban elakadt. Az új cég több mint ezer egyiptomi vasúti kocsi legyártását nyerheti el egy furcsa tenderen, elbukhatja viszont MÁV-nak készülő emeletes vonatok összeszerelését. Az üzletben sok a kérdőjel, például az is, hogyan került bele a londoni nagykövet.
Az első szerelvény már kigördült a dunakeszi járműjavítóból.
Korábban még arról volt szó, vegyesvállalat lesz, most a cég megveheti a Dunakeszi Járműjavító Kft.-t és ingatlanjait.
A tizenegy, jövőre forgalomba álló emeletes vonat közül nyolcnak a kocsijait Magyarországon szerelik össze, ezek közül az első már Dunakeszin van.
Egymilliárd forintos tulajdonosi hitel felvételéről írt alá szerződést még pénteken a Dunakeszi Járműjavító - közölte a Világgazdaság.